maandag 1 november 2010

What is next?

Hoe de vlag er bij hangt na bijna 4 maand? Je zou kunnen zeggen dat er via verbazing naar verwondering iedere keer weer mogelijkheden bleken. Hoe het onderzoek naar de echte armoede al na twee weken geblokkeerd leek door militante groeperingen. Hoe ik vooral bezig was met coachen en bemoedigen en bevestigen.









Vier aandachtsgebieden van mijn onderzoek
Tijdens mijn afscheidsspeech heb ik, hoe clichee ook, gezegd dat ik meer gekregen heb dan ik heb kunnen geven. Vanuit de evaluatie met directe collega’s en betrokkenen heb ik begrepen dat het resultaat unaniem boven verwachting was. Na drie weken werken had ik voor mijzelf gesignaleerd dat ik een tekort heb aan “the ability to understand people who have low ability of understanding”. Dit werd door mijn collega’s onderstreept in de evaluatie. Toch vonden ze dat ik creatief was om in meetings met staf, doelgroep, andere belangengroepen (in totaal 40 sessies) de mensen aan het denken te zetten.

Tja, wat gaat die jongen nu doen. Vakantie vieren. Eens even lekker chillen in de bewoonde wereld. Heb al die powercuts, gebrek aan douchewater, slangen&kikkers&muskieten en niet te vegeten rijst en oploskoffie eerlijk gezegd ook wel een beetje gezien.

















Onbekende slang in het compound
De komende tijd ben ik van plan om Singapore, Kuala Lumpur (&Maleisie), Hong Kong, Los Angeles (&California), Lima (&Peru) aan te doen (korte tussenstops niet meegerekend). Ben rond half december weer in Nederland volgens de huidige planning. Hou deze blog in de gaten!

1 opmerking:

GerriK zei

Lekker JU! Even weer de bewoonde wereld in. Het klinkt goed wat je allemaal gedaan en geleerd hebt. Veel plezier in alle delen van de wereld de komende anderhalve maand en tot in december!

Groet,
Gerrit